Välkomna!


- Trolling
- Skåne
- Ivösjön
- Östersjön

Här kan ni följa våra & andras fisketurer. Vi uppdaterar ibland direkt från båtarna och det som vi inte hinner med där fixar vi till när vi kommer hem.

FK custom. Det är min sida på Facebook för mina airbrushprojekt. Målar mestadels trollingbeten på hobbynivå och för att jag tycker att det är roligt. Gå in och gilla sidan vettja! Knapp finns till höger.




AKTUELLT:


söndag 3 juni 2012

Hjälp någon?

Det är såhär att någonting strular med min motor. Den går bra i trollingfart men så fort jag drar på så ¨borrar¨den ner sig. Så även om handtaget är på max så går den kanske i 14 knop och sen helt plötsligt släpper det och går upp i toppfart ca 33 knop. Sen går de ner igen osv.. Motorn är Mercury 115hk efi. Och fast tank i båten. Så tänkte om de kunde ha med det att göra? Bensinen föråldras ju?.. Eller skit i nån insprutare? Någon som har något förslag på vad det kan vara?

3 kommentarer:

  1. Prova att koppla på en ny bärbar tank(25L?) med fräch bensin i, hade precis detta problemet med min båt när jag köpte den, och den sitter det fast tank i.
    Oftast brukar dessa fel vara bränslerelaterat.
    Lycka till!
    /Nicklas Säffle

    SvaraRadera
  2. ring johan på araby värdshus i växjö han hadde precis samma prbl med sin 100 hk mvjmårten team plåten 0470-36050 tror jag att det är������

    SvaraRadera
  3. Tackar så jätte mkt! Ska prova detta! Mvh/ Fredrik

    SvaraRadera