Välkomna!


- Trolling
- Skåne
- Ivösjön
- Östersjön

Här kan ni följa våra & andras fisketurer. Vi uppdaterar ibland direkt från båtarna och det som vi inte hinner med där fixar vi till när vi kommer hem.

FK custom. Det är min sida på Facebook för mina airbrushprojekt. Målar mestadels trollingbeten på hobbynivå och för att jag tycker att det är roligt. Gå in och gilla sidan vettja! Knapp finns till höger.




AKTUELLT:


måndag 4 juni 2012

Fortst. Hjälp någon!?!?

Vill bara meddela er att jag provade koppla till en extern tank ikväll och provkörde. Men det var ingen skillnad. Verkar som den bara går på 3 cylindrar. Då kommer nästa fråga. Vad kan de va nu?? Kan det hjälpa att byta tändstiften?

8 kommentarer:

  1. Jag skulle testa att byta tändstiften,
    kan mycket möjligen va det, värt att testa
    i alla fall...

    MVH Jonas

    SvaraRadera
  2. Är det något speciellt varvtal den stannar vid?

    SvaraRadera
  3. Ok, ska testa det. Nej, det är jäkligt olika. Ibland varvar den upp till max och reglaget står på full gas, och helt plötsligt så bara borrar den ner sig. Ibland till knapp plan fart och ibland bara lite... sen ibland så räcker det att jag ökar varvet minimalt från trollingfart till att den ska börja gå ojämnt. mullrar till då och då...hmm

    SvaraRadera
  4. Japp! Varje gång jag byter så ser oljan ny ut. byter ca 2 ggr året.

    SvaraRadera
  5. Ok, knepigt fel, fick lite känsla först att den går in i nån sorts "Safety Mode" ibland.

    SvaraRadera
  6. Det e alldeles för oregelbundet för att vara nåt sånt fel.. Ska börja med tändstiften så får jag se. Så jäkla jobbigt när inte ens marinan vet var man ska börja. Man kan ju liksom inte lägga pengar på att byta ut saker som de kanske inte ens är.. Men tändstiften skadar ju aldrig att byta.

    SvaraRadera
  7. Funkar inte det så testa att regga dej på http://forum.boatsite.se/index.php och lägga in en fråga där, många där extremt motorkunniga.

    SvaraRadera