Välkomna!


- Trolling
- Skåne
- Ivösjön
- Östersjön

Här kan ni följa våra & andras fisketurer. Vi uppdaterar ibland direkt från båtarna och det som vi inte hinner med där fixar vi till när vi kommer hem.

FK custom. Det är min sida på Facebook för mina airbrushprojekt. Målar mestadels trollingbeten på hobbynivå och för att jag tycker att det är roligt. Gå in och gilla sidan vettja! Knapp finns till höger.




AKTUELLT:


onsdag 17 februari 2010

Hela Vänern istäckt!


Hela Vänern istäckt

GÖTEBORG. Sedan i måndags är hela Vänern täckt av is, rapporterar flera lokala medier. Enligt SMHI är det första gången sjön varit helt istäckt sedan 2006.

Sjöfarten på Vänern ska inte drabbas för hårt av isläget. Isbrytaren Ale är stationerad i sjön.

– Vi har fasta rännor som vi alltid kör på och vi fortsätter med det. Innan hela Vänern frös var det bara några få delar mitt på sjön där det inte fanns is, säger Christian Nordström på Ale till Värmlands Folkblad.

Vänern är Europas tredje största insjö, efter Ladoga och Onega i Ryssland.

TT


2 kommentarer:

  1. Mars 2003 låg isen några veckor.
    2006 stämmer ej.

    SvaraRadera
  2. Ok! Tack för informationen. Visste jag inte. Litade på att Aftonbladet hade koll på historiken.

    SvaraRadera